Proses menunggu lama, JPJ perlu tambah baik perkhidmatan - KSN

Shamsul Azri (kanan) ketika mengadakan lawatan mengejut ke ibu pejabat JPJ di Putrajaya pada Isnin.
Shamsul Azri (kanan) ketika mengadakan lawatan mengejut ke ibu pejabat JPJ di Putrajaya pada Isnin.
A
A
A

KUALA LUMPUR - Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) perlu menambah baik taraf perkhidmatan dan memastikan isu yang melibatkan kepuasan pelanggan dapat diatasi, kata Ketua Setiausaha Negara, Datuk Seri Shamsul Azri Abu Bakar.

Beliau berkata demikian dalam hantaran menerusi laman Facebook selepas mengadakan lawatan mengejut ke ibu pejabat JPJ di Putrajaya pada Isnin.

"Proses kerja (masa menunggu) agak lama. Justeru, saya telah mengarahkan Ketua Setiausaha Kementerian Pengangkutan dan Ketua Pengarah JPJ untuk mencari kaedah yang bersesuaian bagi memendekkan masa menunggu.

"Selain itu, ruang menunggu perlu ditambah baik bagi mendapatkan persekitaran yang kondusif dan mesra pelanggan (terdapat kerosakan kerusi dan juga tiada kipas).

Shamsul Azri (kiri) ketika mengadakan lawatan mengejut ke ibu pejabat JPJ di Putrajaya pada Isnin.
Shamsul Azri (kiri) ketika mengadakan lawatan mengejut ke ibu pejabat JPJ di Putrajaya pada Isnin.

"Saya telah mengarahkan Putrajaya Holdings untuk mengambil tindakan segera dalam minggu ini,” katanya.

Shamsul Azri berkata lawatan berkenaan bertujuan meninjau operasi dan perkhidmatan yang diberikan kepada orang ramai susulan penambahan waktu pengoperasian kaunter selama satu jam berkuat kuasa pada 19 Ogos lepas di beberapa negeri terpilih.

Beliau turut merakamkan ucapan terima kasih kepada petugas dan anggota JPJ yang telah bertungkus-lumus memberikan khidmat yang baik kepada pelanggan dan turut meminta semua jabatan kerajaan untuk memastikan penyampaian perkhidmatan yang terbaik kepada rakyat. - Bernama

Artikel Berkaitan:

Ikuti Channel rasmi Sinar Harian di WhatsApp supaya anda tidak terlepas berita-berita terkini daripada kami. Jom! Klik di sini!