Pengguna bersedia hadapi gangguan bekalan air
KLANG - Penduduk Taman Angkasa, Seri dan Saujana berharap tempoh gangguan bekalan air yang bermula 14 Julai depan dapat dipendekkan berikutan kesukaran menguruskan tugas harian terutama keluarga besar.
Tinjauan Sinar Harian di lokasi terbabit mendapati penduduk sudah mula membuat persiapan bagi mengurangkan masalah dalam tempoh dua hari gangguan bekalan.
Bapa kepada lima orang anak yang masih kecil, Tarmizi Ayub, 41, berkata, gangguan bekalan air membimbangkan kerana perlu membuat persediaan bagi mengelakkan gangguan rutin harian.
"Buat masa ini saya sudah menyediakan empat tong besar dan dua tong kecil untuk kegunaan kami sekeluarga," katanya yang berharap Air Selangor dapat menyelesaikan kerja-kerja penyelenggaraan dengan segera.
Katanya gangguan bekalan air yang bakal berlaku itu bukan kali pertama tetapi beliau bersyukur kerana
Air Selangor menyediakan lori tangki air.
Bagi N Thillai, 65, beliau bersedia dengan gangguan bekalan air yang bakal berlaku kerana sudah menerima makluman awal daripada Air Selangor.
Katanya, beliau menyediakan empat tong untuk menyimpan air kerana tidak mampu untuk berulang-alik ke pili awam yang disediakan di kawasan perumahan mereka.
Sementara itu, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sentosa, G Gunaraj berharap gangguan bekalan air kali ini dapat diselesaikan segera oleh Air Selangor.
"Air Selangor telah memaklumkan perkara ini lebih awal dan penduduk dapat membuat persediaan.
"Pusat Khidmat Dewan Undangan Negeri (DUN) Sentosa mempunyai skuad khas yang mana akan membantu masyarakat terlibat dengan membawa bekalan air menggunakan kenderaan pacuan empat roda.
Terdahulu, lebih 472,000 pemilik akaun di 290 kawasan di Petaling, Klang, Gombak, Kuala Lumpur dan Kuala Langat akan mengalami gangguan air berjadual selama empat hari bermula 14 Julai ini.
Muat turun aplikasi Sinar Harian. Klik di sini!